مشاوره و پشتيباني 24 ساعته
بهدان کالا

تغذیه اتوماتیک اسناد ADF چیست ؟

می ‎دانیم که برخی از پرینترهای چندکاره متوسط ​​و پیشرفته با موتورهای چاپ خودکار دوبلکس برای چاپ صفحات دو طرفه عرضه می‏ شوند. بیشتر این محصولات علاوه بر آن به یک تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) برای تغذیه اسناد اصلی دو طرفه به اسکنر نیز مجهز هستند. از بسیاری جهات، ADF های خودکار دو طرفه نسبت به پرینتر های دو طرفه اتوماتیک، صرفه جویی در زمان و راحتی بیشتری را به کاربر میدهد.

تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) در پرینتر ها چیست؟

سینی های ADF در اندازه‎ های مختلفی عرضه می ‎شوند! کمترین تعداد نگهداری آنها از 20 تا 30صفحه شروع می‎شود و برخی از انواع بزرگتر به اندازه 30 تا 100 صفحه ظرفیت دارند.

در واقع امروزه اکثر ADF ها ظرفیت 35 یا 50 صفحه را برای پرینتر های رو میزی و تا 100 صفحه را برای دستگاه های صنعتی پشتیبانی میکنند . بدون داشتن ADF، شما مجبور به اسکن اسناد اصلی خود به صورت تک برگ و دستی هستید، چه آنها را روی یک کارت حافظه یا یک کامپیوتر اسکن نموده، کپی کرده و یا فکس ‎کنید.

این کار نیازمند این است که ابتدا اولین ورق را روی شیشه اسکنر یا «صفحه نمایش» تنظیم نموده، عملیات اسکن، کپی یا فکس را برای اولین بار از کنترل پنل پرینتر (بدون استفاده از کامپیوتر) و یا از طریق یک کامپیوتر شروع کنید. سپس عملیات صفحه اول را پایان دهید، آن را از روی شیشه اسکنر بردارید و همینطور این روند را برای هر صفحه تکرار نمایید.

تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) در پرینتر ها چیست؟

پس بسته به اینکه می ‎خواهید چه تعداد صفحه را پردازش کنید و چگونه این کار را انجام دهید، اسکن نمودن چندین صفحه به صورت دستی، می‎تواند کار پر دردسر و زمانبری می باشد. به خصوص اگر عملیات مورد نظر شما شامل ذخیره نمودن صفحات اسکن شده در فایلها یا فکس چندین صفحه باشد.

در واقع، فکس چندین صفحه از یک چندکاره بدون ADF معمولا به صورت فکس نمودن یک صفحه در هر بار است.

تفاوت قابلیت ADF یک رو و دو رو

با استفاده از یک ADF، می‎توانید اسناد اصلی خود را وارد دستگاه کنید، تنظیمات اسکن، کپی یا فکس را انجام داده و به دنبال کار خود بروید. مگر اینکه، اسناد اصلی شما دو طرفه باشند. در این صورت شما در بار اول، یک طرف از هر صفحه را به طور خودکار اسکن می‎کنید، سپس دسته اسناد را برمی‎گردانید تا طرف دیگر آنها نیز اسکن شود.

ولی با استفاده از یک ADF دو طرفه (دورو) خودکار همچنان یک گام بزرگ نسبت به دو حالت قبلی جلوتر هستید. به این ترتیب که پرینتر چندکاره، یک طرف صفحه را اسکن و پردازش نموده، سپس صفحه را برمی‎گرداند، و دوباره آن را از روی صفحه اسکنر عبور می‎دهد و این فرآیند تا انتهای اخرین سند تکرار میشود .

تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) در پرینتر ها چیست؟

این کار نه تنها باعث می ‎شود اسکن و فکس دو طرفه ی یک دسته‎ از اسناد راحتتر انجام شود، بلکه در مواقعی که هم اسکنر و هم موتور پرینتر در حال کار هستند کمک بزرگی به کپی اسناد دو طرفه خواهد کرد.

هنگامی که هم موتور پرینت و هم ADF ، قابلیت پردازش دو طرفه را پشتیبانی می ‎کنند، شما می‏ توانید با یک سری تنظیمات ساده از کنترل پنل، از اسناد اصلیتان کپی دو طرفه بگیرید و پرینتر بقیه کارها را انجام خواهد داد.

سپس موتور چاپ شروع به پرینت گرفتن از اولین روی صفحه اول نموده، کاغذ را می‎ چرخاند و در آخر طرف دیگر را چاپ می‎کند و در صورتی که این کار ادامه داشته باشد ، ADF شروع به اسکن کردن صفحه دوم کرده است. این فرآیند خود به خود ادامه می ‎یابد، اسکن یک طرف و بعد طرف دیگر، چاپ یک طرف و سپس طرف دیگر، همین طور پشت هم تکرار می‎گردد، تا زمانی که کار تمام شود.

دستگاه های دارای ADF

دستگاه هایی از برند اچ پی که دارای ADF دو روی قدرتمند میباشند عبارتند از :

اگر تا کنون تجربه این را داشته ‎اید که بخواهید یک سند چند صفحه ای دو طرفه را به صورت دستی کپی کنید،مطمئناً قدر دستگاهی مجهز به ADF خودکار دوبلکس را خواهید دانست، چرا که بدون شک تلاش زیادی برای کشف نحوه تغذیه اسناد اصلی و برگرداندن صفحات چاپ شده در دستگاه انجام داده‎اید.

تمامی این دستگاه های پرینتر را میتوانید در کمترین زمان برای خود از سایت بهدان کالا تهیه فرمایید.

بهترین کالا در بهدان کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *