مشاوره و پشتيباني 24 ساعته
بهدان کالا


تونر پرینتر چیست؟

تونر به عبارتی همان جوهری است که برای پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما چون مایع نیست و به حالت جامد و در قالب پودری با ذرات فشرده و بسیار ریز رنگ عرضه می‌شود، به آن «تونر» می گویند.

تونر ها اغلب از جنس پلی استر بسیار زیر می باشد که در واقع از انواع پلاستیک است. پلی استر می تواند الکتریسته ساکن را در خود نگه دارد و سپس جذب هرچیزی که داری بار مخالف است گردد.

در این نوع پرینترها، با استفاده از لیزر یک الگوی الکترواستاتیک از تصاویر مورد نظر روی یک درام فلزی دوار ساخته می شود که دارای شارژ الکتریکی می باشد. کارتریج وظیفه پخش تونر روی درام را دارد، اما همانطور که بیان شد، تونر فقط به نقاط باردار درام می چسبد.

همچنین پرینتر، کاغذ را نیز به هنگام عبور از دستگاه بار دار می کند و با عبور از روی درام، تونر بطور دقیق روی کاغذ نقش می بندد. در مرحله آخر، با استفاده از فیوزینگ داغ، پلی استر ذوب شده و روی محل خود ثابت می گردد.

تونرها دارای رنگ های متفاوتی هستند که بسته به نوع پرینتر مورد استفاده قرار می گیرد
در پرینترهای تک رنگ یا به اصطلاح مونوکروم که فقط رنگ مشکی را چاپ می کنند از پودر مشکی رنگ استفاده می شود اما در پرینترهای رنگی نیاز به استفاده از چهار رنگ تونر به صورت همزمان می باشد
استاندارد رنگ های چهارگانه برای چاپ در پرینترهای لیزری رنگی به صورت CMYK بوده حروف اختصاری هر یک از چهار رنگ آبی یا CYAN – قرمز یا MAGENTA – زرد یا YELLOW و مشکی یا BLACK است که در اینجا به اختصار با حرف K نمایش داده می شود

 هرچند تونرها همیشه از جوهرها گران ترند، اما عمر (کارتریج تونر)طولانی تر از کارتریج جوهرافشان است.

کیفیت چاپ تصاویر به دو عامل کاغذ و تونر بستگی دارد و چنانچه این دو مورد را به دقت انتخاب کنید می توانید از مشاهده تصاویر چاپ شده بر روی کاغذ با کیفیت فوق العاده لذت ببرید.

بهترین کالا در بهدان کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *