مشاوره و پشتيباني 24 ساعته
بهدان کالا

مزیت های شبکه پرینتر

با توسعه فناوری و تحولات دنیای پرینتر ها ، پرینترهای تحت شبکه به‌عنوان یک ابزار حیاتی در محیط‌های کاری به شدت مورد استقبال و استفاده قرار گرفته‌اند.

 این پرینترها به شما امکان می‌دهند تا به راحتی از طریق اتصال به شبکه، چاپ دستورالعمل‌ها، اسناد و گزارش‌ها را به اشتراک بگذارید.

یکی از مزایای بزرگ استفاده ازاین نوع پرینتر ها ، دسترسی آسان و محدود نشدن به یک دستگاه خاص است یعنی هر کاربری که در شبکه وارد شود، می‌تواند به پرینتر متصل شده ، دسترسی داشته باشد و بدون نیاز به اتصال با سیم رابط به دستگاه، به راحتی چاپ انجام دهد.

 ما در فروشگاه اینترنتی بهدان کالا با هدف اشنایی شما عزیزان با این نوع دستگاه های تحت شبکه ، این مقاله را تهیه کرده ایم امیدواریم شما را در درک بهتر از این پرینتر ها کمک کند.

تعریف پرینترهای تحت شبکه

پرینترهای تحت شبکه، دستگاه‌هایی هستند که به شبکه‌های کامپیوتری متصل می‌شوند و قابلیت چاپ سند و اسناد را از رایانه‌های مختلف در شبکه فراهم می‌کنند.

این پرینترها اغلب از طریق کابل‌های اترنت یا بی‌سیم به شبکه متصل می‌شوند و برای اشتراک گذاری و چاپ اسناد بین کاربران در یک شبکه، استفاده می شوند.

این پرینتر ها معمولاً یک آدرس IP یا نام دامنه در شبکه دارند و با استفاده از این آدرس یا نام، کاربران می‌توانند به راحتی فرآیند چاپ را کنترل کنند و سند خود را بر روی آن پرینتر ارسال کنند.

پرینترهای تحت شبکه می‌توانند ویژگی‌های اضافی مانند پشتیبانی از چاپ از راه دور، چاپ دو رو، اسکن به ایمیل را نیز داشته باشند.

انواع ساختار شبکه

ساختار شبکه که پرینترها در آن قرار دارند ممکن است به دو صورت مرکزی یا توزیع تشکیل شده باشد.

  • در ساختار شبکه مرکزی، یک سرور مرکزی وجود دارد که وظیفه مدیریت و کنترل همه پرینترها را بر عهده دارد. از طریق این سرور، کاربران به پرینترها دسترسی پیدا می‌کنند.
  • در مقابل، در ساختار شبکه توزیع شده هر پرینتر به صورت مستقل بر روی شبکه قرار دارد، به این ترتیب که هر کاربر می‌تواند به نزدیک‌ترین پرینتر دسترسی داشته باشد.

سه مزیت دیگر که برای این نوع پرینتر ها میتوان اشاره کرد :

  1. مدیریت مرکزی: با مدیریت مرکزی پرینترها، مدیران شبکه می‌توانند راحت‌تر از نظر فنی به پرینترها دسترسی داشته باشند و تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنند.
  2. کنترل بیشتر: مدیران میتوانند محدودیت‌ها و قوانینی را تعیین کنند مانند محدود کردن حجم چاپ، اعطای مجوزهای دسترسی و پاسخگویی به درخواست‌های چاپ بر اساس اولویت‌ها.
  3. صرفه جویی در هزینه: با استفاده از پرینترهای تحت شبکه، نیاز به پرینترهای جداگانه برای هر کاربر کاهش می‌یابد که موجب صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها می‌شود.

به صورت کلی این نوع پرینتر ها نقش بسزایی در رفع نیاز کاربران خود دارند و مجموعه هایی که دارای پرسنل با دستگاه های ارتباطی متعددی هستند با خرید انلاین از سایت behdankala.com میتوانند بهترین انتخاب هارا داشته باشند.

چند نمونه پرینتر تحت شبکه برای شما که به دنبال انتخابی درست هستید :

پرینتر 1606 برای مصارف خانگی و اداری

پرینتر 506   برای سازمان ها

پرینتر630 برای چاپخانه ها

بهترین کالا در بهدان کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *