مشاوره و پشتيباني 24 ساعته
بهدان کالا

دلایل کم شدن کیفیت چاپ پرینتر

کم شدن کیفیت چاپ پرینتر  عوامل زیادی دارد که باعث می شود پرینتر خروجی  نامطلوبی به ما دهد. بعضی اوقات برای ما نیز این اتفاق افتاده که کیفیت چاپ چاپگرمان کاهش یابد. ایا با خودتان فکر کرده‌اید، چرا این اتفاق می‌افتد؟ پرینت شما خراب شده است؟ اگر میخواهید در این مورد مهم اطلاعاتی رو کسب کنید با بهدان کالا همراه شوید و ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

دلایل کم شدن و کمرنگ شدن کیفیت چاپ پرینتر جوهرافشان

  1. کیفیت پایین جوهر پرینتر: یکی از دلایل مهم کیفیت  چاپ در پرینترهای جوهرافشان نوع جوهر مخصوص چاپگر و کیفیت بالای جوهر می باشد. که اگر جوهر با پرینتر سازگار نباشد باعث می شود یا چاپگر چاپ نکند یا کیفیت نامطلوبی به کاربر دهد.
  2. گرفتگی نازل های هد: گرفتگی یا  مسدود شدن نازل های هد باعث خراب چاپ زدن چاپگر می شود که باعث راه راه چاپ کردن عکس یا تغییر رنگ عکس مورد نظر شود یا  حباب داخل شلنگ های پرینتر متصل به مخزن هم باعث خراب شدن چاپ خروجی چاپگر شما میشود.
  3.  کیفیت کاغذ مصرفی:  استفاده از کاغذ های نامناسب و بی کیفیت یکی دیگر از دلایل مهم بی کیفیت شدن پرینت است. در هر دستگاهی باید متناسب با نوع و مدل دستگاه و کاغذی که باید برای آن استفاده شود، کاغذ هایی با بالاترین کیفیت را مورد استفاده قرار داد.
  4. تنظیمات چاپ پرینتر: در هنگام چاپ باید به این موضوع توجه کنیم که برای چاپ حتما گزینه نوع کاغذ معمولی ، گلاسه، های گلاسه مناسب با نوع کاغذ گذاشته شده در ورودی پرینتر باشد. 
  5. عکس های با وضوح خیلی پایین: استفاده کردن از اسناد و تصاویری که کیفیت و وضوح پایینی دارند نیز می تواند خود موجب پایین آمدن کیفیت چاپ شوند.

دلایل کم شدن کیفیت چاپ پرینتر لیزری

  1. تونر نامرغوب: تونر همان پودری است که در درون کارتریج قرار گرفته و دستگاه با استفاده از آن، به چاپ اسناد می پردازد که اگر تونر نامرغوب داخل کارتریج پرینتر لیزری ریخته شود باعث کمرنگ چاپ زدن متن یا عکس می شود چاپ کمرنگ یکی از مشکلات مربوط به کارتریج تونر است و به این دلیل است که تونر کمتری نسبت به حالت نرمال به مگنت دولوپر جذب می‎شود.
  2. خرابی درام: درام یکی از اجزایی مهم داخل کارتریج است هنگامی که خط و خش روی آن افتاده باشد هنگام پرینت باعث ایجاد خطوط در چاپ و یا راه راه شدن پرینت نهایی شود.
  3. فیوزینگ پرینتر: در صورت چسبیدن توده ای از تونر به غلتک فیوزینگ و یا آسیب غلطک فیوزینگ، شما شاهد خطوط عمودی در سطح خروجی نهایی پرینتر خواهید بود.
  4. سرویس پرینتر: پرینترها معمولا باید هر 5 ماه  سرویس شوند چون در طول این مدت تونر داخل پرینتر می ریزد و داخل دستگاه کثیف می شود و همین باعث میشود که در سطح کاغذ چاپ شده خطوط یا نقطه های دیده شود. تونر اضافی و یا منتقل نشده به سطح کاغذ می تواند سر از رول ها و یا دیگر قطعات مکانیسم پرینت در آورده و کیفیت چاپ را خراب می کند.
  5. اتمام تونر: زمانی که تونر پرینتر شما رو به اتمام باشد باعث راه راه شدن پرینت خروجی می شود اگر خطوط افقی و سفید باشند یا چاپ نشده باشند تونر پرینتر تمام شده است.
پرینتر لیزری 4 کاره استوک HP LaserJet MFP M830z

شارژ کارتریج لیزری

شارژ کارتریج لیزری یکی از گزینه های به صرفه در پرینترهای لیزری است که وقتی کارتریج شما یکی از مشکلاتی که در بالا ذکر شده را داشت هنگام شارژ این ایراد ها برطرف شده و شارژ می شود. استفاده از پودر تونر درجه یک تاثیر بسزایی در کیفیت چاپ پرینتر شما دارد.

شارژ کارتریج صرفا به معنی خالی نمودن پودر تونر در مخزن تونر کارتریج نیست! چندین قطعه‌ی دیگر مانند فوم‌رولر، درام، بلید، مگنت و… نیز باید به درستی سر جای خود قرار بگیرند و درصورتی که معیوب باشند باید تعمیر یا حتی تعویض شوند. سرویس قطعات در هنگام شارژ کارتریج و خالی کردن مخزن ضایعات در کیفیت چاپ پرینتر تاثیر بسزایی دارد.

چگونه کیفیت چاپ پرینتر را افزایش دهیم؟

برای افزایش کیفیت چاپ پرینتر همین طور که در متن بالای این مقاله اشاره شد باید از عکس های باکیفیت برای چاپ استفاده کنیم و هنگام چاپ گرفتن در قیمت تنظیمات چاپ نوع کاغذ و نوع چاپتون رو مشخص کنید و با جوهرهای استاندارد و برند خود پرینتر عمل چاپ را انجام دهید تا خروجی فوق العاده ای به شما دهد. اگر چنانچه پرینتر شما با توصیه های ما در این مقاله درست نشد میتوانید با شماره 09103152017 با تکنسین و کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بهترین کالا در بهدان کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *