مشاوره و پشتيباني 24 ساعته
بهدان کالا

شرکت هیولت پاکارد (HP)

شرکت هیولت پاکارد (که به آن HP گفته میشود) یک شرکت فناوری اطلاعات چند ملیتی است که مقر اصلی آن در

پالو آلتو، کالیفرنیا واقع شده است.

این شرکت مجموعه ی وسیعی از اجزای سخت افزاری و نرم افزاری و خدمات مرتبط با مشتری وکسب و کارهای کوچک و متوسط و سازمان های بزرگ که بخش های مربوط به مشتریانِ دولتی، بهداشت و آموزش پرورش را شامل میشود.

این شرکت در ابتدا تجهیزات آزمایش های الکترونیک را تولید می کرد و از سال ۲۰۰۷ تا نیمه ی ۲۰۱۳ تولید کننده ی پیشروی کامپیوترهای شخصی در دنیا بود که بعد از آن برند لنوو از HP پیشی گرفت.

این برند سخت افزارهای مربوط به بخش محاسبات، ذخیره سازی داده و شبکه را تولید و نرم افزارهایی را طراحی و سرویس هایی را در این رابطه ارائه می داد. خطوط اصلی تولید آن شامل دستگاه های ذخیره سازی مربوطه، محصولات تحت شبکه، نرم افزار و طیف متنوعی از چاپگرها و دیگر محصولات تصویرپردازی میشود. 

شرکت هیولت پاکارد در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۵ بخش فروش کامپیوترهای شخصی و پرینترهایش را از بخش شرکت های تجاری و کسب و کارهای خدماتی اش جدا کرد که ما در بهدان کالا با هدف مشاوره و فروش این دسته از محصولات HP  فعالیت میکنیم.

  • تاریخچه 

بیل هیولت و دیوید پاکارد فارق التحصیل رشته ی مهندسیِ برق از دانشگاه استندفورد در سال ۱۹۳۵ هستند. کمپانی در یک گاراژ در نزدیکی پالو آلتو با مشارکت یکی از پروفسورهای باتجربه به نام فردریک ترمن در دانشگاه استندفورد (در خلال یک رکود اقتصادی بزرگ) تاسیس شد.

 در خلال توسعه ی هیولت پاکارد، ترمن برای آنها مثل یک مربی بود. در سال ۱۹۳۸ پاکارد و هیولت یک کار نیمه وقت در یک گاراژ اجاره ای با سرمایه ی اولیه ی ۵۳۸ دلار شروع کردند. در سال ۱۹۳۹ هیولت و پاکارد تصمیم گرفتند با هم شریک شوند. آنها برای اینکه مشخص کنند اسم شرکت هیولت پاکارد (HP) یا پاکارد هیولت (PH) باشد با همدیگر سکه پرتاب کردند. در ۱۸ آگوست ۱۹۴۷ نام آن مشخص و در ۶ نوامبر ۱۹۵۷ نام آن عمومی و فراگیر شد.

  • دهه ۱۹۸۰

در سال ۱۹۸۴،  HP  پرینتر های جوهر افشان و لیزری  را برای سیستم های رومیزی معرفی کرد.

پرینتر لیزری
پرینتر جوهر افشان

این محصولات بعدا به اسکنر مجهز و کم کم دستگاه های چندکاره تولید شدند.

 مهم ترین دستگاه های موجود در این حوزه عبارت اند از  پرینتر های تک کاره، اسکنر، دستگاه کپی و دستگاه فکس.

اکنون فروشگاه بهدان کالا در زمینه فروش اینترنتی و حضوری پرینتر های تک کاره و چند کاره ، دستگاه های فتوکپی در سراسر کشور فعالیت میکند.

انواع پرینتر HP امروزه در بازار وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به نیازی که به پرینتر دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید.

 پرینترHP یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها برای شما در انتخاب بهترین چاپگر بازار است.

 بهدان کالا در این مقاله شما را با انواع پرینتر لیزری HP  آشنا میکند.

پرینترهای لیزری بر اساس فناوری چاپ جایگاه ویژه‌ای دارند. پرینترهای لیزری در واقع از دستگاه‌های فتوکپی تغییر یافته ساخته شده‌ و از همان فناوری استفاده می‌کنند.

پرینترهای لیزری به لطف نیروی الکتریسیته ساکن کار می‌کنند و عنصر اصلی در آنها گیرنده نوریست که به شکل یک درام یا سیلندر چرخان دارای بار مثبت با الکتریسیته است.

  • کاربرد و مزایای پرینترهای لیزری  HP

این نوع پرینتر در چاپ خطوط و فونت‌های کوچک نسبت به پرینترهای جوهری برتری دارند. اگر کارهای چاپی شما بیشتر متنی و بدون گرافیک زیاد است، چاپگر لیزری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. پرینترهای لیزری به دلیل ارائه نوع خاصی از فناوری لیزری می‌تواند به مشاغل حرفه‌ای، دفاتر کوچک و شرکت‌های بزرگ با نیازهای چندرسانه‌ای خدمات ارائه دهند.

  • پرینترهای چندکاره یا تک کاره HP

سوال بعدی که باید از خود بپرسید این است که آیا لازم است علاوه بر چاپ، کار دیگری با پرینتر خود انجام دهید یا خیر؟ علاوه بر قابلیت‌های اولیه چاپ سیاه و سفید، چاپگرهای چند کاره نیز وجود دارند که می‌توانند گردش کار شما را ساده کرده یا دفتر کار خانگی شما را ساده‌تر کنند. به عنوان مثال، برخی از چاپگرها می‌توانند علاوه بر چاپ، اسکن، کپی و فکس کنند.

  • HP LaserJet

چاپگر HP LaserJet از جوهر استفاده نمی‌کند بلکه در میان انواع پرینتر HP از کارتریج تونر برای چاپ بهره می‌گیرد. این کارتریج‌ها ارزان‌تر از کارتریج‌های معمولی هستند و نیازی به تعویض آنها ندارید. این ویژگی به شما کمک می‌کند با استفاده از LaserJet در مکان‌هایی مانند یک دفترکار یا مدرسه که نیاز به چاپ زیاد و مداوم دارد، مناسب باشد. این پرینترها سرعت چاپ بالایی دارند و بنابراین می‌توانید به طور مداوم با استفاده از آنها چاپ کنید. بسیاری از این مدل‌ها دارای گزینه‌های مفیدی مانند چاپ یا اسکن دو رو هستند.

بهترین کالا در بهدان کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *