مشاوره و پشتيباني 24 ساعته
بهدان کالا

پرینتر جوهر افشان چیست ؟

پرینتر جوهر افشان یکی از لوازم جانبی کامپیوتر است که جوهر را بر روی کاغذ اسپری کرده و یک کپی کاغذی از متن و تصویر به وجود می آورد. یک چاپگر جوهرافشان معمولی می تواند کپی هایی با رزولوشن حداقل ۳۰۰ نقطه بر اینچ (dpi) را ایجاد کند.

چاپ جوهر افشان، چاپی است که به صورت مستقیم با متریالی که قرار است رویش چاپ صورت بگیرد رابطه ای ندارد بنابراین امکان چاپ بر روی سطوح پیچیده و منحنی ساخته شده از جنس ها و مواد مختلف را در اختیار قرار میدهد

آن ها اغلب از نظر قیمت خرید، از پرینتر های لیزری به صرفه تر بوده و علاوه بر چاپ با کیفیت اسناد، عکس ها را نیز با کیفیت قابل قبولی پرینت می کنند.

امااز آن جایی که پرینتر جوهری قابلیت شارژ کارتریج ندارد با اتمام کارتریج،  باید آن را تعویض کنید. بعضی از کارتریج های پرینتر جوهری، قیمتی در حدود یک چهارم قیمت پرینتر دارند. این یعنی ممکن است هزینه خرید یکسال کارتریج، برابر با هزینه یکبار خرید پرینتر جوهری باشد

سرعت چاپ پرینتر جوهری، 6 برگ در دقیقه است ،یعنی سه برابر کمتر از پرینتر لیزری

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، می بایست از نوع نیاز خود آگاه باشید.

حجم کاری شما چیزی است که می تواند مقرون بصرفگی پرینتر انتخابی شما را معین کند. اگر شما تنها چند صد صفحه در هر سال پرینت می گیرید، پرینتر جوهرافشان گزینه خوبی است. اما اگر استفاده شما چند هزار صفحه در سال است، پرینترهای لیزری برای شما مناسب هستند و می توانند صرفه جویی زیادی در بلند مدت داشته باشند.

علاوه بر این، نوع شغل شما هم عاملی تعیین کننده در انتخاب نوع پرینتر مورد نیاز شماست. اگر شما به یک پرینتر همه کاره نیاز دارید که هم متن و هم تصاویر را باید چاپ کند، بنابراین پرینتر جوهرافشان گزینه مناسب تری است.

اما اگر نیاز شما تنها چاپ متن است، پرینترهای لیزری بهترین انتخاب هستند. 

کاربردهای چاپ جوهر افشان چیست؟

  1. منسوجات جهت تزیینات داخلی ساختمان : به طور کلی امروزه مشتری این صنعت در تولیدات با حجم کم وکیفیت بالا در بخش های منسوجات داخلی ساختمان، طراحان داخلی، معماران، خیاطان و تاجران مبلمان می باشند.
  2. چاپ کفپوش و پارچه های خابدار 
  3. نمونه گیری 
  4.  منسوجات خانگی : وسایل تزیینی، پارچه مبلمان، پرده کرکره ای، روکش میز و تخت خواب، کاغذ دیواری، فرش، پتو و ملحفه
  5. پرچم : مارک ها، علامت تجاری و پرچم
  6. محصولات فردی : کروات، شال گردن، روسری و…
  7. منسوجات خودرو : صندلی خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی
  8. پوشاک : تی شرت، پوشاک ورزشی و انواع پوشاک و لوازم جانبی

بهترین کالا در بهدان کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *